메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장지혜 (충북대학교) 나경희 (충북대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제30호
발행연도
2014.1
수록면
209 - 228 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate and analyze the effect of English learners" writing anxiety on their writing performance. In order to accomplish this purpose, the following research question was examined in particular: Was there a correlation between writing apprehension, negative perception, fear of evaluation, and avoidance, on overall writing performance? To answer this, question 42 pieces of writing collected from 14 students were evaluated by the above four criteria of anxiety. Also, a writing apprehension survey was administered to those 14 English learners who performed English writings. The analysis of the survey indicated that there was a correlation between writing anxiety and students" writing performance. That might mean that teachers should try to provide less evaluated, comfortable, non-defensive atmosphere for English learners. Based on these results, this study attempted to provide implications for the effective English writing instructions in the classroom.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 연구 결과 및 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001173597