메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동식 (한양대학교) 이영해 (한양대학교)
저널정보
한국SCM학회 한국 SCM 학회지 한국SCM학회지 제11권 제2호
발행연도
2011.10
수록면
1 - 11 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Although typical vehicle routing problem with pickups operates at the initially planned route in static environment to pick the freight up, this study deals with new customer orders of pickups during vehicle routing so as to reschedule the routing plan. The strategies for real-time rescheduling are proposed, which are event-driven algorithm, periodic algorithm and hybrid algorithm to supplement the shortcomings of these two algorithms. The object function applied to this vehicle routing problem is the vehicle movement cost determined by the distance of vehicle movement to minimize the sum of fixed cost regardless of the vehicle movement distance. And in order to evaluate the performance of a newly planned vehicle route based on real-time rescheduling, performance measures are developed.

목차

1. 서론
2. 기존 연구
3. 수리 모델
4. 리스케줄링 전략
5. 수치예제 및 결과
6. 결론 및 향후 연구
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-320-001166238