메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임호빈 (한양대학교) 최명환 (한양대학교) 김재정 (한양대학교)
저널정보
(사)한국CDE학회 한국CDE학회 학술발표회 논문집 한국CADCAM학회 2013 학술발표회 논문집
발행연도
2013.1
수록면
80 - 83 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The routing path design of hydraulic hose in hydraulic system for automobiles and construction equipment is very important for delivering power to the surrounding components. However, the routing path design of current hydraulic hoses is not being accomplished and most of the time the routing path is being determined by experienced hands in the field. Thus, previous paper proposed a method of creating the optimal hose route and modifying the route. After creating the hose route curve, a minimum energy method is used to minimize deformation energy, and when problems like interference or redesign occur, the hose route will be modified. The hydraulic hose tends to deflection due to the effect of gravity during static conditions which result from its flexible property. Thus this paper analysis of deflection in static condition using a finite-element method, and by applying this to the hose routing path, it compare to actual hose routing path.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 유압호스의 구조
3. 해석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0