메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kang, Sang-Deok (제주대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제56권 제1호
발행연도
2014.2
수록면
105 - 126 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This essay deals with Tennyson’s lyricism, which is in line with the tenets of aestheticism. Tennyson’s poetry is a “palace of art” in which his tragic emotions-sadness, sorrow, despair, and melancholic sensibility-were built into beauty. It is my intention to give him a new significance in the history of literature by putting him in the line of aesthetes. His poetry expresses subjective states of feeling, and serves an aesthetic purpose. He accomplished this private purpose of poetry through the medium of a lyricism which is characterized by sorrow and melancholy. I support my argument by examining the three representatives of Tennysonian lyrics, “Break, Break, Break,” “Tears, Idle Tears,” and “Crossing the Bar.” The three poems touch on the highly emotional and personal feelings which have power to capture an ideal beauty and demonstrate his tendency to retreat into beauty and aesthetic. Tennyson was, indeed, a poet who transformed and elevated his personal sorrow into art.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-800-001300122