메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
전문잡지
저자정보
최재필 (서울대)
저널정보
대한건축학회 건축 建築 第58卷 第4號
발행연도
2014.3
수록면
19 - 22 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Ever since the KAAB was established in 2006, lots of architecture programs have received its accreditation. There have been found benefits and disadvantages of the architectural accreditation. This paper starts with the benefits and disadvantages and further discusses the architectural education which has undergone fundamental changes after the introduction of the professional degree program and its accreditation. It also deals with and clarifies the three misunderstandings about the accreditation: (1) curricula are unnecessarily unified; (2) there is a fundamental blockage for the junior college graduates to become architects; and (3) only professional schools of architecture can confer professional master degree in architecture. The paper then criticizes the philosophy and purpose of the general university evaluation currently done by government. Finally the paper suggests the architectural accreditation system be constantly improved through sufficient discussion among educators, architects, students and government officials.

목차

서론
건축학전문학위 및 인증제도 도입 후 달라진 교육현장
인증에 대한 3가지 오해
인증제도의 미래 발전 방향
대학평가와 인증
결언
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0