메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장영준 (부산대학교) 이장원 (부산대학교) 채한 (부산대학교) 권영규 (부산대학교) 허광호 (부산대학교) 이금산 (원광대학교) 황의형 (부산대학교)
저널정보
한의병리학회 동의생리병리학회지 동의생리병리학회지 제27권 제4호
발행연도
2013.8
수록면
471 - 480 (10page)
DOI
10.15188/kjopp.2013.08.27.4.471

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research is a questionnaire survey conducted to find out educational improvement by analyzing the propriety and difficulty of therapeutic Qigong education practiced in Korean medicine department. We took survey on students after giving therapeutic Qigong education at Pusan National University School of Korean Medicine in the second semester of the year 2011 and 2012. The number of responders was 103 in total. Reflection of training goal was 8.38±1.34, satisfaction of composition of contents was 8.24±1.36, which showed that the education was informative. Difficulty level was 6.11±1.09, which showed intermediate level. The propriety of education material was 7.64±1.72 and propriety of contents was 7.85±1.52, which all turned out to be appropriate. In case of the propriety of time distribution, intermediate point of 5.58±1.92 was found. The therapeutic Qigong education in Pusan National University School of Korean Medicine was evaluated practical and appropriate by students. However, education period should be modified since it is evaluated to be intermediate level.

목차

서론
연구대상 및 방법
결과
고찰
결론
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0