메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신재욱 (한성대학교) 신민철 (한성대학교)
저널정보
한국환경정책학회 환경정책 환경정책 제20권 제4호
발행연도
2012.12
수록면
1 - 36 (36page)
DOI
10.15301/jepa.2012.12.20.4.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Green marketing is an issue at this point, this study attempts to understand the Green consumers’ sentiment and attitudes in detail through a segmentation methodology by applying the self-concept which is the one of the social psychology concepts that well represent the humans inner, and the green consumerism factors. Based on the results of each clustering, identifies the each types of demographic characteristics for a green marketing strategy formulations and executions to prepare useful guidelines for domestic enterprises, public sector, and academic study.
The results revealed the presence of four clusters. These clusters were named such as unclear/ skeptical, independent/green consumerism, dependent/skeptical, meta-personal/green consumerism. And based on these results, theoretical and practical utilizations were discussed.

목차

Ⅰ. 들어가는말
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-530-001332365