메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Su-jin Bang (International Graduate School of English)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제29권 3호
발행연도
2013.9
수록면
1 - 31 (31page)
DOI
10.17154/kjal.2013.09.29.3.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this study was to examine the structural relationships among major factors affecting L2 listening proficiency of Korean EFL high school students (n=300): L2 linguistic knowledge, L2 listening strategy use, self-determined motivation and L2 listening anxiety. The variables were measured through a series of questionnaires and tests, and the data collected were analyzed by structural equation modeling (SEM). The results convey that Korean high school students who are intrinsically motivated can be predicted to have more frequent use of L2 listening strategies; this frequent use may predict low listening anxiety. Furthermore, more frequent use of L2 listening strategies may predict good L2 listening proficiency only when learners have a high level of L2 linguistic knowledge; the learners’ high L2 linguistic knowledge may in turn predict their low L2 listening anxiety and good L2 listening proficiency. Based on the results, suggestions were made on L2 listening instruction.

목차

I. Introduction
II. Literature Review
III. Methods
IV. Results
V. Discussion
VI. Conclusion
References

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001307466