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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김관주 (홍익대학교) 이준헌 (홍익대학교) 김상헌 (한국산업기술시험원) 박진규 (한국산업기술시험원)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회논문집 한국소음진동공학회논문집 제24권 제4호
발행연도
2014.4
수록면
275 - 281 (7page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This study has been analyzed the sound performance of the noise barriers with respect to the configuration of the front perforated panel geometries and the filled absorption materials. Noise barriers’ acoustic performance should be required to meet 0.7 of NRC value at least. The global absorbing performance of the barriers have been investigated by changing the opening ratio of the front perforated panel and the absorbing characteristics of the absorbing material using two microphone method. Therefore, It it possible to obtain to increase acoustic performance of the specific frequency ranges by designing the perforate rates of the front panel and absorbing characteristics of the absorbing materials inside, as well. This study try to find out the possibilities of applying the absorbing noise barrier to railway usage.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 방음벽의 성능 요구조건
3. 타공판, 공기층, 흡음재의 음향 특성 이론
4. 방음벽 타공판 적층 구조물의 흡음 성능
5. 결론
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