메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정지나 (신한대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제23권 제3호
발행연도
2014.6
수록면
409 - 420 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to explore the effects of mother-child interaction and child"s social behaviors on child"s peer acceptance. Participants were 108 4- to 5-year-old preschoolers(58 boys, 50 girls) and their mothers. Data were analyzed by descriptive statistics, correlation analysis and stepwise multiple regression analysis. The major findings are summarized as follows: (1) mother-child interaction are generally correlated with child"s peer acceptance. And child"s prosocial behavior was positively correlated with child"s peer acceptance, whereas child"s aggressive behavior, asocial behavior and hyperactive-distractible behavior were negatively correlated with child"s peer acceptance. (2) The most influential factor on child"s peer acceptance was child"s experience in session, the next influential factor was child"s hyperactive-distractible behavior and the last influential factor was asocial behavior.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
IV. 논의 및 결론
REFERENCE

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-500-001678788