메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김성철 (현대중공업) 최세경 (현대중공업) 정명길 (현대중공업) 김준혁 (현대중공업)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
1,234 - 1,240 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents control concepts of engine-generator and reliability evaluation of fuel efficiency estimation through engine dynamometer test. In terms of speed or torque control concepts, the control methods of engine-generator are tested about four cases, and the response characteristics were analyzed. This test was carried out assuming engine-generator system similar to engine dynamometer. The control concept of engine-generator is needed to develop a higher level control algorithm of the hybrid forklifts such as HCU (Hybrid Control Unit).
When HCU algorithm is developed, the engine static fuel efficiency map is mostly used to evaluate fuel efficiency of HCU algorithm even if simulation profiles are under dynamic situation. To verify reliability of estimated fuel efficiency based on the engine static fuel efficiency map, the estimated fuel consumption was compared to measured fuel consumption in the dynamic operation situation of an engine. This test result showed usability of a fuel consumption estimation using engine static fuel efficiency map.

목차

Abstract
1. 서론
2. 엔진-발전기의 제어 개념
3. 연비추정의 신뢰성 평가
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0