메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sang-Kyun Kang (University of Iowa)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제50권 제2호
발행연도
2014.8
수록면
239 - 274 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In English, the Superiority Condition (Chomsky 1973) is overtly observed; in multiple wh-questions, the wh-phrase that is closest to SpecCP gets moved. But this condition is overridden by discourse-linking whichphrases (Pesetsky 1987) ; i.e., any one of the which-phrases can move to SpecCP. However, these phenomena are overt only in a wh-movement language such as English, but not in wh-in-situ languages such as Korean. For Koreans to learn the syntactic contrast in English, resetting the wh-parameter is crucial. By examining L2 acquisition of superiority and discourse-linking, this study tests the Interpretability Hypothesis and the Interface Hypothesis. 51 Korean ESL learners and 18 native English speakers participated. The results suggest the learners’ parameter resetting regardless of the uninterpretability of the target feature.

목차

1. Introduction
2. The Property
3. Acquisition of the Property and Predictions
4. The Experimental Study
5. Results
6. Discussion
7. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002600386