메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第131輯
발행연도
2014.9
수록면
35 - 65 (31page)
DOI
10.18622/kher.2014.09.131.35

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to organize the concept of line of development. Line of development is learning certain historical topics based on their chronological transition and development in comparison to preceded and followed periods, and often confused with topical learning or chronological learning. However, it is differentiated from topical learning as it separates one topic to discuss it over a long period of time and from chronological learning as it does not discuss all events in the flow of history. Line of development can lessen the burden of learners as it does not discuss all events in history. Also, line of development can be used to motivate students as it is closely related to students’ experiences and knowledge and may contribute to developing insights to approach issues from different perspectives and awareness of causality.
Therefore, creating a History textbook based on line of development could evade the criticism that History textbooks are simply attempting superficial Sequence. Also, it could make History a more interesting and functional subject that reflects the needs of schools and regions.

목차

1. 머리말
2. 발전선 학습의 개념과 특징
3. 발전선이 구현된 교과서 사례 분석
4. 발전선 학습의 적용 방안
5. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-370-002736685