메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태진 (배재대학교) 이희숙 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제33호
발행연도
2014.10
수록면
115 - 135 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is important for an L2 teacher to help his/her students have diverse experiences of L2 review exercise in helping them to develop their four L2 skills: Reading, Writing, Speaking, and Listening. Despite the importance, many L2 teachers, if not most, might be reluctant to make review L2 exercises since it requires them much time and effort. In this paper, therefore, we are to explain the way of using multimedia authoring tools for effectively motivating and guiding L2 students to perform L2 review exercises according to their needs and interests. For this goal, the authors of this study introduced the tools, Google Drive and Hot Potatoes, and explained how to use them to make L2 review exercises readily and to use them effectively for L2 education. As a result, the effectiveness of the two tools was assessed and proved by a survey with 54 undergraduate students and some useful and interesting functions of the tools were found.

목차

1. 서론
2. 본론
3. 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002701135