메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조남호 (한국교통대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제33호
발행연도
2014.10
수록면
419 - 446 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An English sentence consists of two parts: the subject and the predicate. The subject denotes a person or a thing, and the predicate illustrates something about the person or the thing denoted by the subject. The predicate may consist of a verb alone or a verb together with other words. Onions (1904) classified English predicates into five forms according to their structural patterns. His analyses have exerted strong influence on English education in Korea, but they also have a big problem. They cannot explain the exact syntactic structures of English predicates, because they exclude adverbial elements such as adverbs or prepositional phrases. English has so many verbs that cannot complete their meanings without the help of an adverbial element. In this paper, I argue that Onions"s analyses should be revised to include adverbial elements. I would in detail explain why my argument is reasonable and justifiable by explicating some problematic aspects of Onions"s analyses. At the end of this paper, I discussed some implications for better understanding of English predicates, ultimately for the development of English education in Korea.

목차

1. 서론
2. Onions의 영어 술어 5형식
3. Onions 분석의 문제점
4. Onions 5형식이 영어교육에 미친 영향
5. Onions 분석의 대안
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002701266