메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽이구 (Jeonju University) 김홍건 (Jeonju University) 송정상 (TOP Co.) 신희재 (Jeonju University) 서민강 (Korea Institute of Carbon Convergence Technology) 김병주 (Korea Institute of Carbon Convergence Technology) 안계혁 (Korea Institute of Carbon Convergence Technology) 이혜민 (Korea Institute of Carbon Convergence Technology) 한웅 (Korea Institute of Carbon Convergence Technology)
저널정보
한국생산제조학회 한국생산제조학회지 한국생산제조시스템학회지 Vol.23 No.5
발행연도
2014.10
수록면
456 - 464 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Commercial vehicle drivers typically feel more fatigued compared to general-public drivers. because they spend longer periods of time driving and experience more rough road conditions. This study showed that the application of a magnet, a linear spring, and a seat suspension with nonlinear characteristics was the optimal design to increase comfort while driving. The resonant frequency for the optimal design suspension was 2.8 Hz, and the stiffness was analyzed through displacement?load experiments. Vibration transmissibility was analyzed by suspension stiffness and the existing dynamic compression. The magnetic spring type was at 0.875. As a result, the X-type magnetic spring performed better than the existing spring at 0.729.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 최적설계 및 모델링
3. 성능시험
4. 결론
References

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-550-002671141