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저자정보
신성영 (자동차부품연구원) 김찬중 (자동차부품연구원) 이봉현 (자동차부품연구원)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회 학술대회논문집 한국소음진동공학회 2014년도 추계학술대회 논문집
발행연도
2014.10
수록면
581 - 586 (6page)

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In general vibration test considers both harmonic vibration and random vibration, When developing the vehicle component. But the effect of harmonic vibration is larger in the parts around the vehicle engine, sole testing the harmonic vibration is considered. In this study, the fatigue damage of the linear system fixed around the engine is analyzed when the effect of random vibration is higher, harsher than the normal road surface condition. In condition the vehicle speed and the engine RPM are similar, the higher the harshness of the road surface condition is, the larger the fatigue damage level is. Therefore both random vibration and harmonic vibration must be considered in vibration test of components around the engine. Proposing the sine on random(SOR) vibration test that can exam considering both of vibrations, harmonic and random.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 노면 조건에 따른 실차 주행 시험
3. 선형시스템 피로손상도 비교 분석
4. 엔진 주변 부품에 대한 진동 시험 제안
5. 결론
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