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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2014년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2014.11
수록면
1,289 - 1,292 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In this study, a route information based control algorithm was developed for range-extended electric vehicle (RE-EV). The algorithm estimates demanded vehicle power and SOC charging amount using the route information and vehicle dynamic model. In addition, a threshold vehicle demanded power was obtained to improve the energy conversion efficiency by transmitting the power from the range extender to the driving motor directly. To evaluate the performance of the algorithm, a RE-EV performance simulator was developed. It was found that fuel consumption can be reduced compared with the existing control algorithm by the proposed algorithm .

목차

Abstract
1. 서론
2. 경로정보를 이용한 주행제어 알고리즘
3. CarSim기반 시뮬레이션 환경 구축
4. 경로정보를 이용한 주행제어 알고리즘 성능평가
5. 결론
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