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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
강보식 (한국기계연구원) 이충성 (한국기계연구원)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2014년도 추계학술대회
발행연도
2014.11
수록면
807 - 810 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The clutch release bearing comprise the outer ring, the inner ring, the balls, and the retainer. It is attached to the automobile transmission and plays a role in the mechanism to support the sporadic load. Recently the demand for the weight reduction of the clutch release bearing is increasing and the weight reduction by changing the materials of the clutch release bearing is on progress. However, it is based on the simple calculation of the static and dynamic characteristics without consideration of the effects of the material of each component. In this study, the clutch release bearings with different materials for the retainer are tested, and based on the data from the lifetime experiments the effects of the retainer material on the fault characteristics and lifetime are discussed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구 대상품 구조 및 사양
3. 수명 시험 방법 및 고장 특성
4. 결론
참고문헌

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