메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박민기 (광주과학기술원) 최준호 (광주과학기술원) 김용휘 (광주과학기술원) 이관행 (광주과학기술원)
저널정보
(사)한국CDE학회 한국CDE학회 학술발표회 논문집 한국CADCAM학회 2015 동계학술대회 논문집
발행연도
2015.2
수록면
578 - 585 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Projection-based spatial augmented reality is an emerging technology that maximizes the user’s immersion by mapping digital contents on a real environment, beyond a computer screen. However, observers can easily feel that the projection contents are fake because it cannot mimic an actual texture and is out of harmony with surroundings. In order to display surface roughness by projection, in particular, the high-quality rendered image should be projected considering complex reflectance properties such as selfshadow, inter-reflection and scattering on the surface to be projected. In this research, we have conducted immersive and interactive projection mapping by projecting a high-quality texture interactively rendered under a varying light source of a user.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 관련연구
3. 시스템 구성
4. RTI 기반 실감 프로젝션 맵핑
5. 상호작용 기술
6. 실험결과
7. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0