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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김가영 (국민대학교) 김지은 (국민대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 논문집 한국실내디자인학회 논문집 제24권 제3호
발행연도
2015.6
수록면
104 - 112 (9page)

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This study purposes drawing changing tendency of apartment kitchen areas and character of that by figuring out type, form and per period cause of change of brand apartment kitchen areas. I adopted subject of study as the six leading construction companies considering the apartment rankings of brand and subcontract from 2001 to 2015 when brand apartment was activated(Samsung C&T corporation Raemian, Daelim Industrial Co., Ltd E-pyeonhansesang, Daewoo E&C Prugio, GS E&C XI, Posco E&C The sharp, Hyundai E&C Hillstate) and analyzed kitchen plane of 84㎡?102㎡ housing units which were in great demand from apartment housing market. Also, I drew changing trends of kitchen areas by conducting a model house field survey. Through this study result, I will expect the utility of baseline data which is necessary for space development by figuring out kitchen culture, flows and cause of change.

목차

Abstract
1. 서론
2. 아파트 주방공간의 이론적 고찰
3. 84~102㎡ 아파트 주방공간의 평면 변화 분석
4. 84~102㎡ 아파트 주방공간의 변화특성
5. 결론
참고문헌

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