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논문 기본 정보

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저자정보
이경태 (프론티스 시트온) 김진우 (프론티스 시트온) 김용준 (프론티스 시트온) 최두석 (공주대학교) 이유종 (공주대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2015 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2015.5
수록면
1,043 - 1,047 (5page)

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This research was confirmed the harsh are as applying to seats according to vehicle ingress egress motion of a driver by the distribution test of body-pressure intended mass production of 2.000[cc] vehicles and test participants of AM5% AM 50%, AM 95%. Ingress egress motion was assorted into seven kinds of general movement. Based on the body-pressure distribution data of the analysis ingress egress motion was produced ingress egress mode using robot ingress egress endurance testing machine. Correlation graphs were analyzed for the a driver and reappearance mode of a robot.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험장치 및 방법
3. 시험결과
4. 결론
References

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