메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Fumiya Takata (Ariake College) Akira Suganuma (Ariake College)
저널정보
대한전자공학회 ITC-CSCC :International Technical Conference on Circuits Systems, Computers and Communications ITC-CSCC 2015
발행연도
2015.6
수록면
489 - 492 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Billiards is a game which players try to hit the balls into pocket with cue stick. Some beginner players may feel difficult to play billiards, because not predicting the path of the balls. Therefore we developed a supporting system for them. The system distinguishes among the balls, detects the cue stick and projects the path of the balls on the table by using a camera, projector and image processing. Consequently, the beginners can visually predict the path of each ball. Our system enabled players to see the movement of each ball before they shot the cue ball.

목차

Abstract
1. Introduction
2. System summary
3. Detection of the Cue Stick
4. Evaluation
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-569-001693482