메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제13권 제5호
발행연도
2012.12
수록면
203 - 220 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Relationship marketing, which focuses on the relationship between the customers, is considered important in the field of service marketing. This research explores the impact of customers` perceived expertise of service provider and customer`s sociability, and how these factors are related to the intention to continuously uses IT services. Relationship quality is set as a mediating variable. Relationship quality is measured by trust and commitment. Also, the relationship between trust and commitment is hypothesized and tested. Results of the analysis of survey data shows that, expertise and sociability factors have positive effect on relationship quality. Also, two factors of relationship quality - trust and commitment - have positive effects on the intention to use. In addition, trust is positively related to commitment. In conclusion, service provider`s expertise and customers` sociability work partially as client lock-in.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0