메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정우석 (동아대학교) 정희준 (동아대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제60호
발행연도
2015.5
수록면
511 - 521 (11page)
DOI
10.51979/KSSLS.2015.05.60.511

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Lately, due to the progress of the sports relay broadcast technologies, pointing out and criticising the scenes that athletes or coaches use foul languages in the sports relay broadcast has been saying by the viewers. The study on the basis of these problems aims to find out how the elementary school students are influenced by the attitude of watching recognition abuse scenes and linguistic violence in the sports relay broadcast. To diagnose the purpose of the study, this research concluded by using for statistical program SPSS Win 20.0 and AMOS 20.0.
First, the attitude of amusing watching in the sports relay broadcast brings the negative effect to the recognition abuse scenes.
Second, education-oriented watching attitude doesn’t affect to them.
Third, the watching attitude of temporary interest doesn’t influence to the linguistic violence.
Fourth, the watching attitude of education-centered doesn’t affect to the linguistic violence.
Fifth the recognition abuse scenes of the elementary school students influences to the linguistic violence.
Therefore, the number of times of abusive scenes and the watching time of it appearing in sporting events relay broadcast is meaningless from the point of view of watching sports relay broadcast. But the elementary school students that have the recognition abusive scenes highly in the sports relay broadcast use more abuse language.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-001752422