메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Tae Kwon (Busan Transportation Corporation) Wook Kwon (Busan Transportation Corporation) Hee Chul Park (Busan Transportation Corporation)
저널정보
한국도시철도학회 IJAR IJAR 제3권 제3호
발행연도
2015.9
수록면
235 - 243 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Busan Transportation Corporation, Railway Line 4 trains are Rubber Tire wheel type LRT vehicles. Through the early stabilization process since the March 2011 opening of an example of a successful operation. Line 4 trains is expected to be operational by sharing practices throughout the approximately four years after the opening do not have experience operating leverage to further train with rubber wheels form creation and maintenance during the useful data. As abnormal wear phenomena of the rubber tire (shoulder and beads damage) is a prime example. The purpose of this study is to discuss the development of case studies on the causes and countermeasures for the development of rubber tires vehicles.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. Status of rubber tire
3. Driving wheel abnormal phenomena
4. Domestic Development of Driving Wheel
5. Management of Driving Wheel
6. Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001898504