메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국디자인문화학회 한국디자인문화학회지 디자인학연구집 제6권 제2호
발행연도
2000.12
수록면
455 - 468 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In today`s design world the word `Oriental` becomes what everyone is looking into. Not anymore is it identified with some mystical and humorous images. It is now more often than not affiliated with foremost natural, sometimes sublime and yet always quietly harmonious images. Not surprisingly Korean art has enjoyed its share of spot light well deserved. Despite booming resurgence of interest in the traditional Korean art form, however, it has not realized its full potential enough to secure a place in the world art market. The aim of this study is, simply put, to experiment a way of incorporating the aesthetic values inherent in the traditional Korean pottery into modern fiver art pieces. To design pieces which stand out among the contemporaries we first search for the traditional motif in the various comb-patterns of the ancient Korean pottery. Then comes the question of what to make with. Of the pieces utilizing the traditional motif are mats, runners, scarves, cushions, and purses. They are mainly made of linen, hand-spun silk and the likes to give the highly sophisticated texture. There might be many different ways of renewing the history. Reviving the traditional pattern in modern artifacts is definitely one of them. In this study we take a small step to further the development of the cultural artifacts utilizing the traditional motif.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0