메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Jesvin Puay-Hwa Yeo (The Hong Kong Polytechnic University) Caroline Koh (The Hong Kong Polytechnic University) Stefanie Yen Leng Chye (The Hong Kong Polytechnic University)
저널정보
한국디자인학회 한국디자인학회 학술발표대회 논문집 2015 한국디자인학회 가을 국제학술대회
발행연도
2015.10
수록면
124 - 129 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Literature reviews indicate that research traditions in the design field are still unchartered. Development of research cultures in design schools can be confusing due to the currently formative of design research. This study therefore, is motivated to understand the nature of design research from the fundamental levels. This study uses discursive phenomenography as the basis of its research design, to identify and describe thirty undergraduate students’ experiences and conceptions of design research. Four qualitatively different conceptions of design research were identified and described to provide an understanding of current perceptions of research culture in the area of visual communication design.

목차

ABSTRACT
INTRODUCTION
THE PHENOMENOGRAPHIC METHOD
PROCEDURE OF THIS STUDY
RESULTS AND DISCUSSION
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-658-002048394