메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Mauricio Novoa (University of Western Sydney)
저널정보
한국디자인학회 한국디자인학회 학술발표대회 논문집 2015 한국디자인학회 가을 국제학술대회
발행연도
2015.10
수록면
272 - 277 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper highlights eight sets of principles and variables the author used leading his industrial design team to reconnect academia with changing students and industry, and implement the vision for their present course curriculum makeover. The current post-industrial era marks a time for a new kind of design that should bond people, technology and environment better. Meanwhile constructivist, deconstructivist, and recently, connectivist discourses have eclipsed concepts on what is good design and challenged traditional design education. The task of raising creative professionals through design thinking and experimentation is further challenged by economic rationalism dogma of viability, speed and profit margins.

목차

ABSTRACT
INTRODUCTION
Ⅰ. THE ERA OF MONTROUS KNOWLEDGE
Ⅱ. THE RADICAL MONSTERS` SECOND COMING
Ⅲ. DESIGN AS A THIRD CULTURE
Ⅳ. COMPLEXITY AND AMBIGUITY
Ⅴ. THE NEW HOUSE OF RICEFUTURES
Ⅵ. ACA-ZOMBIES IN CONTEXT
Ⅶ. CONNECTING INDUSTRIAL DESIGN EDUCATION WITH THE NEW NORMAL SKILLS
Ⅷ. DISRUPTIVE DESIGN CURRICULUM VISION
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-658-002048778