메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이선희 (서울여자대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제34집
발행연도
2013.2
수록면
61 - 76 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
PBL (Project-Based Learning) has been receiving more and more attention in resent year.
This paper is a report on the results of applying PBL “Japanese communication” classes.
The goals of “Japanese communication” are to help the students develop Japanese communication skills. PBL emphasizes learning activities that are long-term, collaborative and student-centered.
Unlike traditional, teacher-led classroom activities, students often must organize their own work and manage their own time in a project-based class.
By analyzing outputs of PBL and course evaluation of students through a qualitative and quantitative analysis, students were generally satisfied with the PBL.
Especially students actively recognize the difference between the Korean and Japanese style of communication through the PBL.
But, problem development and project evaluation methods, however, it is necessary to reconsider.

목차

1. 서론
2. PBL의 개념과 특징
3. PBL을 활용한 수업 사례 - <일본어 커뮤니케이션>수업
4. 수업에 대한 성찰
5. 결론
参考文献
Abstract

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-830-001999483