메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상희 (청주대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제11호(통권 제99호)
발행연도
2015.11
수록면
309 - 325 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the mediating effects of customer satisfaction on the relationship between brand equity and customer loyalty in the coffee house. The questionnaire was distributed from March 2nd to 31st. Of the 300 distributed questionnaire 264 copies were used in the analysis by Three-step mediated regression analysis with SPSS 18.0 program. The results of the study were as followed; First, brand awareness and image showed positive significant influence on customer loyalty. Second, the effect of brand equity on customer loyalty was significant influence by mediating effect of customer satisfaction. Based on these findings, this paper suggests implications that customer loyalty is the key for success management in the coffee house market and required to do sustainable marketing and public relationship. we need to research for the various coffee house located in downtown to get useful data for starting up a coffee house.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계 및 조사방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-002179222