메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Miyeon Jung (POSTECH) Ju Hwan Kim (POSTECH) Juhwan Kim (POSTECH) Hyo-Jeong So (POSTECH)
저널정보
한국HCI학회 한국HCI학회 학술대회 PROCEEDINGS OF HCI KOREA 2016 학술대회 발표 논문집
발행연도
2016.1
수록면
79 - 86 (8page)
DOI
10.17210/hcik.2016.01.79

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Students usually do not keep themselves very active in class by asking questions due to psychological stress and cultural norms that inhibit active participation. In this paper, we propose the notification system called ‘Mark-On’ that informs teachers of students’ curiosities via any Internet connected devices such as a mobile phone or a laptop computer. The objective of our research is to propose a technological solution to encourage students to ask questions in class by relieving the psychological pressure that causes student to hesitate to ask questions. We found that students feel more comfortable to question when they are free from the pressure of finding a right timing to interrupt the class flow and from the fear of appearing ignorant. The proposed system Mark-On was able to deliver both needs successfully, and there were more unexpected positive effects to the students’ question asking behaviors.

목차

ABSTRACT
INTRODUCTION
RELATED WORK
METHODOLOGY
RESULTS
DISCUSSION & CONCLUSION
LIMITATION & FUTURE WORK
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0