메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제62집
발행연도
2012.9
수록면
153 - 178 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper treated with aspects of students cognition about spacing words, An Educational significance came out through the two hypotheses and argumental result, Spacing words were related with grammaticalization, Therefore Spacing words can be educational contents which are made up of read, write, and grammar, Hypothesis-1 is that spacing words will be related with level and age of students, That is rejected except some language forms. But middle school students are apt not to spacing words. So from now on a survey should be needed many language forms. Hypothesis-2 is that spacing words will be influenced by grammaticalization. In a rough way, the difference were appeared the survey, but spacing words were not determined in proportion to grammaticalization. But this paper leaved the necessity in a variety of subjects, language forms. And educational grammar contents should be organized in connection with grammaticalization.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002564936