메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제62집
발행연도
2012.9
수록면
205 - 226 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to analyze the understanding degree on adverbs. It focuses on Middle School Textbooks. Generally, adverbs are considered in easy grammar pattern to learners. There are many kinds of adverbs in English. Adverbs are divided into manner adverbs, place adverbs, time adverbs, frequency adverbs, and sentence adverbs. Many students understand adverbs in these order and they are expressed such order in English Textbook, Especially, students understand and use the frequency adverb very well, They said that frequency adverbs are easier to understand than other adverbs, However, Many students should learn and know adverbs thoroughly through Middle School English Textbooks. Adverbs are the expression of showing the sentential meaning and they are very important things in finding out the sentence`s meaning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002564976