메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제63집
발행연도
2012.12
수록면
207 - 232 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines whether incidental learning of collocations occurs in EFL classes in a university setting that focuses on conversations about everyday life via a variety of classroom activities. A total of 68 university freshmen participated in the study. A pre-test was administered and a post-test, 12 weeks after the first test, asking the participants to produce the target 20 collocations. The results showed that students learned collocations incidentally and that frequency of exposure, learners` first language and preexisting knowledge could be major factors to influencing learning knowledge of collocation. It was also discovered that combinations involving non-lexical items seemed to be one of the most difficult areas to learn.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002559039