메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제18권 제3호
발행연도
2013.12
수록면
89 - 113 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines pre-service elementary teachers' perspective changes on teaching English in English(TEE) at the elementary school level. Mixed methods of survey and journal analyses of 76 pre-service teachers' were employed in order to identify their understanding of the essential element of successful TEE practice. The results show that pre-service teachers typically have a misconception that the most essential element for successful TEE practice is teachers' English language proficiency, which entails a failure to recognize that elementary students will have difficulty understanding the teacher's proficient speech as their exposures to the language are typically limited. The study reports on the processes of the pre-service teachers' realizations that the learners' comprehensibility is the most critical element for successful TEE practice and that teacher's abilities to use simplified speech and visual support need to be first utilized for TEE at the elementary school level. The study also discuses implications of the findings as they relate to more effective pre-service teacher education in TEE.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000699961