메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제2호
발행연도
2014.5
수록면
273 - 289 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the effective use of storytelling for the development of communicative skill in elementary school English and integrated teaching of English using storytelling. Storytelling gave very positive influence to children in usual communication. It helps students to improve listening, speaking, reading and writing skills. It is very useful to draw children's interests and motivations about learning English. Besides, it can encourage their imagination, creativity and make the class more spontaneous. Teachers should try to do their best in teaching elementary students storytelling. So they should develop teaching methods that may best utilize the storytelling. The results of this study can be shown as follow: First, stories are useful as English learning materials in elementary English education. Second, stories can be modified and the restructured stories are effective supplementary materials for elementary school students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700405