메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Mojiz Abbas Trimzi (University of Science & Technology) Young-Bog Ham (University of Science & Technology) Byeung-Cheol An (University of Science & Technology) Gi-Tae Lee (Korea Institute of Machinery & Materials) Jung-Ho Park (University of Science & Technology) So-Nam Yun (University of Science & Technology)
저널정보
유공압건설기계학회 유공압건설기계학회 학술대회논문집 유공압건설기계학회 2015年度 秋季 學術大會 論文集
발행연도
2015.10
수록면
181 - 185 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The magnitude of buoyant force always equals the weight of liquid displaced. On basis of this principle the buoyancy of submersible has been calculated by using variable ballast tank. When the seawater is pumped into variable ballast tank the density of submersible is increased, as a result submersible dives deep into water. When water is pumped out from ballast tank and air replaces that volume, the submersible dives out towards surface because of decreased density. In this paper using sea water hydraulics, a trajectory profile showing position of deep-diving and rising submersible is produced. It is proposed that air to water ratio in variable ballast tank can effectively control the buoyancy of a submersible making it useful for deep sea exploration.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Variable Ballast Tank (VBT)
3. Deep Sea Environment
4. Calculations for Buoyancy & Air to Volume Ratio of Submarine
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-550-000683934