메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kevin Parent (Korea Maritime and Ocean University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.16 Number.2
발행연도
2016.6
수록면
311 - 329 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the use of novel noun + noun constructions in the English essays of Korean university students. From an essay corpus, 226 problematic noun + noun compounds were identified. These were classified in terms of the type of resulting error. By far, the most frequent error was the use of a noun (such as history) in the attributive position rather than a related adjective (the more appropriate historical). Another error found was the use of pre-modification rather than post-modification, possibly due to L1 influence or to avoid post-modification forms the learners are less familiar with. A separate analysis was performed on the subclass of instances in which nouns were used instead of related adjectives to examine the formal relationship between the nouns and adjectives. Most of the errors were with denominal adjectives (adjectives formed by adding suffixes to nouns, such as historical), and the fewest errors were with de-adjectival nouns (nouns formed from adjectives, such as happiness).

목차

1. Introduction
2. Background
3. Methodology
4. Results and discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-705-000869777