메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
연구보고서
저자정보
이민영 (한국장애인고용공단) 김용탁 (한국장애인고용공단) 홍정무 (한국장애인고용공단)
저널정보
한국장애인고용공단 고용개발원 기본과제보고서 [현장연구 2015-01] 직무지도원 효율적 운영방안
발행연도
2015.12
수록면
1 - 116 (116page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest an improvement plan after examining the current status of the Job Coach Services at KEAD. Job coaches are professionals specialized in assisting individuals with significant disabilities to learn and accurately carry out job duties.
We conducted document research and data analysis on Supported Employment. Based on the results, we filed a questionnaire and surveyed 1,089 job coaches in total and received 259 responses(respond rate of 23.8%).
This study proposes following schemes to improve the current Job Coach Services at KEAD.
The first scheme is for work procedures of the Job Coach Services: The pre-education on training and support should be conducted optionally according to the experiences and characteristics of each job coach; The attendance (absence and tardiness) records should be checked by the personnel at workplace; training methods for the job coaches should be made in a variety of ways tailored to the needs of the job coaches; The education course on ongoing supports should be developed in order to improve the professional supporting skill of the job coaches.
The second scheme is for management system of the job coaches: The pre-education on ongoing support should be carried out since such support towards the clients is another important part of a job coach’s services and his/her role in the support differs from in-training and support; Daily job coach allowance should be fairly divided by working hours; The beginning month of Commissioned Administration should be changed from March to January.

목차

[표지]
[머리말]
[목차]
표목차
그림목차
[Abstract]
[연구요약]
[제1장 서론]
제1절 연구의 필요성 및 목적
제2절 연구문제
제3절 연구방법
[제2장 직무지도원]
제1절 직무지도원 관련 규정
제2절 직무지도원 운영 현황
제3절 외국 사례
[제3장 직무지도원 실태분석]
제1절 실태조사
제2절 분석 결과
제3절 소결
[제4장 결론 및 제언]
제1절 요약
제2절 정책제언
[참고문헌]
[부록]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-336-000809789