메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyeson Park (Keimyung University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제77집
발행연도
2016.6
수록면
81 - 107 (27page)
DOI
10.21296/jls.2016.06.77.81

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the acquisition and use of adverbials by child learners of English. Longitudinal data collected from five Korean children learning English in a naturalistic setting were analyzed using a taxonomy of adverbials constructed based on reference grammars. After over 30 months of exposure to English in the US, the children developed competence to utilize various types of adverbials in communication, though the developmental trajectories were not incremental, exhibiting intra-individual variability. Space adverbials were high in both type and token frequency, followed by time and contingency adverbials. Preferred realization types were single-word adverbs and prepositional phrases, which occurred in the sentence final position most frequently. The learners’ L2 proficiency, context of L2 learning, and transfer of L1 linguistic features were identified as factors interacting with the acquisition and use of adverbials.

목차

1. Introduction
2. Acquisition of Adverbials in L1 and L2
3. Classification of Adverbials
4. The Data
5. Results and Discussion
6. Summary and Conclusion
References

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-000798189