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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
박인택 (오리온테크놀리지) 김승환 (금오공과대학교) 김동성 (금오공과대학교)
저널정보
제어로봇시스템학회 제어로봇시스템학회 논문지 제어로봇시스템학회 논문지 제22권 제8호
발행연도
2016.8
수록면
619 - 626 (8page)

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This paper proposes the design and performance evaluation of a marine engine fault detection system using a proximity sensor for marine engine. Non-linearity is greatly reduced by using the sensor without increasing the response time by applying the CANopen protocol. The CANopen protocol enables the sensor to send initial values and measurement data. The marine engine fault detection system measures crankshaft deflection and the bottom dead center of the crosshead in real-time, which maintains stability and prevents the serious breakdown of the marine engine by use of an interlocking alarm monitoring system.

목차

Abstract
I. 서론
II. 문제점 분석 및 선박 엔진용 근접 센서 설계
III. 선박 엔진 고장진단시스템 설계
IV. 시스템 성능 평가
V. 결론
REFERENCES

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