메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이현구 (Hyundai Motor Company) 이상화 (Hyundai Motor Company) 구한일 (Hyundai Motor Company) 유동규 (Hyundai Motor Company) 원광민 (Hyundai Motor Company) 이태휘 (Psylogic)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회논문집 한국소음진동공학회논문집 제26권 제4호
발행연도
2016.8
수록면
420 - 427 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Diverse research on gearing systems have been made to resolve gear NVH problems for many decades, and transmission error (T.E.) has been identified as one of the main sources generating gear noises. While gear profiles and amounts of tooth modifications have influences on gear noise in the design aspect, it is found that bad manufacturing conditions such as burrs, bumps and damage, which result in improper gear operating conditions, produce gear noise with respect to manufacturing process. In this paper, T.E. measurement system was introduced to examine the gears damaged or improperly manufactured, while they are assembled, by comparing T.E. values and various gear conditions with theoretical ones. This T.E. measurement system, following grinding machining process, has been installed in a manufacturing line in 2014, and it results that the transmission rework to resolve manufacturing problems is not needed at the end of line.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 본론
3. 결론
Reference

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-424-000993590