메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제32권 제1호
발행연도
2011.2
수록면
71 - 85 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to develop a parent education program enhancing mother`s positive interactions in the context of mother-toddler play and to examine the effects of the program. Participants were 47 pairs of toddlers and their mothers who were randomly assigned to either a treatment or a control group. Both treatment and control groups participated in the 8 sessions of the play class. Only treatment groups received the parent education program during the sessions. Data were analysed by t-tests using SPSS 15.0. Results showed that (1) the mothers` positive interactions have been increased; (2) the mothers` parenting efficacy and pleasure have also been increased, whereas the parenting stresses were decreased in the treatment groups. In conclusion, this parent education program in the play session was effective in helping the mothers` positive interactions and perceptions on parenting toddlers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002095696