메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제34권 제5호
발행연도
2013.10
수록면
79 - 98 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the effect of parenting knowledge and mother-caregiver relationship on maternal parenting stress. The participants in this study consisted of 297 mothers of 1∼3 years old children at daycare centers in Daegu, Korea. The participants completed questionnaires on their parenting knowledge, mother-caregiver relationship, and parenting stress. The results indicated that mothers` parenting knowledge and parenting stress were not-significantly related, but mother-caregiver relationship and mothers`parenting stress were significantly related. A close look at the effect of parenting knowledge and mother-caregiver relationship on maternal parenting stress, while maternal parenting knowledge did not influenced directly parenting stress, mother- caregiver relationship was a significant variable predicting mother`s parenting stress. In particular, when a mother and caregiver develop a positive relationship, maternal parenting stress was lower. These results seem to indicate that the positive relationship between mother and caregiver is very important.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (65)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002097458