메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동국대학교 불교학술원 International Journal of Buddhist Thought and Culture International Journal of Buddhist Thought & Culture Vol.24
발행연도
2015.2
수록면
7 - 21 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Dr. B. R. Ambedkar (1891‑1956), statesman, scholar, and leader of the Buddhist conversion among India’s Dalit (“untouchable”) communities, studied for his first PhD under the American philosopher and educationist, John Dewey, at Columbia University in the years 1913‑16. In this essay, we examine the influence Dewey had on Ambedkar’s views on teaching and education, based on a close reading of the Indian reformer’s hand-written annotations of Dewey’s works. Ambedkar extracted principles of teaching and learning from Dewey that correspond with conceptions of democracy and social change associated with the French revolution (“liberty, equality, fraternity”) and British socialism (“educate, agitate, organize”) which he acquired during subsequent studies in London and on the Continent. All of these ideas were finally integrated with Ambedkar’s path-breaking interpretation of the Buddhist Dhamma and enacted in his role as a spiritual teacher (Buddhist Satthā) to the masses.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-022-001962186