메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seok Shin (State University of New York at Buffalo)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제79집
발행연도
2016.12
수록면
197 - 227 (31page)
DOI
10.21296/jls.2016.12.79.197

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates pre-service English teachers’ perceptions of non-native English speaking teachers (NNESTs) vis-à-vis native English speaking teachers (NESTs) in Korea with several factors affecting the participants’ perceptions. Then, this study also examines the change of the participants’ perceptions through pre-service teachers’ training at secondary schools in Korea. To secure triangulation, data were collected from questionnaires completed by 85 pre-service English teachers before and after their training, and semi-structured interviews with six pre-service English teachers. In this study, pre-service English teachers, who reveal their unique status as students and teachers simultaneously, have affirmative perceptions of NNESTs on the whole, perceive the strengths and weaknesses of NNESTs and recognize NNESTs as qualified and more appropriate English teachers in Korea. This study suggests several implications for English education in Korea.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Background and Literature Review
3. Research Method
4. Findings
5. Discussion
6. Conclusion and Implications
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-001972203