메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회이론학회 사회이론 사회이론 제21호
발행연도
2002.6
수록면
222 - 251 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Thus far, the education system primarily put the emphasis on strict transfer of knowledge on various rules and regulations of the law without fully absorbing them. However, it is significant that the foremost objective of the current legal methodology is building legal education to successfully recognize the jurisprudence itself.Now, the focus of our discussion is on how to advance our pedagogy in order to clearly identify what is the original law from what is the enforcement rule of law. In other words, it ought to be the goal to widen our intellectual capacity on acknowledgement of binding nature of rules and principles of law through legal education. The science of law deals with inquiries such as what is the very existence of law and why law, which posit that the law is unique entity of cognition and of unique science. That is, if the jurisprudence of law exists in any form, it would not merely be the instrument of tyrants who do not understand the fundamentals of the law, but rather the legal discipline would exist alone as the legal science. Thus, in essence, the most important notion of the legal science is the fact that the formation of the foundational cognition of law is drawn from the law.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-300-002070815