메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고은주 (동홍초등학교) 홍경선 (제주대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제22권 제1호
발행연도
2017.2
수록면
193 - 220 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the research trends of storytelling studies in elementary English education since 1997 when the English subject was first introduced to the national elementary curriculum. Thus we examined all the papers with respect to storytelling published in the three academic journals named as Elementary English Education, English Education and Foreign Language Education for 18 years to 2014. We collected 52 papers and classified them in terms of the researcher’s purposes, methods, topics and the cognitive and affective domains on a yearly basis. To catch the overall tendency of those 52 researches we used descriptive statistics. We first browsed through all of them and looked into any patterns. The papers were grouped in terms of the study objectives and the study objects to see their changes. We categorized them on their types of method including experimental research, survey, qualitative, development, and literature study. We identified some key words that could cover all the purposes of the 52 papers, summed up as learning materials, teaching methods, and research objectives. Finally, we further examined the affective domain that was subdivided into self-confidence, difficulty, participation, attention, interest, and utility, to see how many individual papers focused on which affective domain of children.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구동향 분석 결과
참고문헌
Abstract

참고문헌 (75)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-002236422