메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국국제미술교육학회 미술과 교육 미술과 교육 제14집 제2호
발행연도
2013.8
수록면
1 - 27 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As an art educator who does not speak Korean, I explore in two parts the complexity of Korean popular culture and wonder what are the limitations of such an approach? Is it possible to offer some insights despite my linguistic limitation? This raises the difficulty of cross-cultural research in general. How are we to understand differences of cultural expression if we are unable to understand the language? Is there a certain uniqueness of the Korean situation that I will never be able to identify? Or, does it bring in certain paradoxes where this very limitation enables yet a new perspective by attempting to grasp the visual and piece together the verbal? These are difficult questions. In the first part of this two-part essay I draw on a great deal of scholarly work written by Korean researchers in English to help me understand the socio-historical background to make my case of understanding popular culture as further developed in part 2. The Korean art educator will be sure to make his or her own judgment as to the success or failure of this ‘experiment.’

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (79)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-607-000948954